Categorie
 
 
 
 
 

Termeni și condiții

Informații de bază

Aceste condiții comerciale se aplică contractelor încheiate la distanță în magazinul electronic www.probiotica.ro între vânzător și cumpărător conform Legii nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în ceea ce privește vânzarea de bunuri sau furnizarea de servicii în cadrul unui contract la distanță.

Vânzătorul este:  SCD Slovensko, s.r.o., Ulica Andreja Hlinku 1514/19, Mojmírovce 951 15, Slovacia. Nr. reg. com.: 45381097, CIF 2022971775, e-mail: info@probiotica.ro. Înregistrat în Registrul Comercial al Judecătoriei Nitra (Slovacia), secțiunea Sro, dosar nr. 25917/N.

Cumpărătorul este un consumator, adică o persoană fizică care, în încheierea și executarea unui contract de consum, nu acționează în domeniul activității sale de muncă sau ocupație. Achizițiile efectuate de o persoană juridică, companie, sunt reglementate de Codul comercial nr. 513/1991 Coll.

Autoritatea de supraveghere pentru protecția consumatorilor este Inspectoratul SOI pentru regiunea Nitra, PO BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, Slovacia.

Comanda și încheierea contractului

Trimiterea unei comenzi finalizate către cumpărător este considerată o propunere de încheiere a unui contract conform Codului civil, pe baza ofertei vânzătorului în magazinul electronic. Contractul se încheie prin confirmarea comenzii de către vânzător.

Prețurile mărfurilor

Toate prețurile produselor din magazinul electronic sunt finale, incluzând toate taxele. Vânzătorul este plătitor de TVA. Prețul produsului nu include costurile de livrare. Acestea sunt listate pe pagina https://www.probiotica.ro/transport-si-plata/ și în coșul de cumpărături înainte de finalizarea comenzii, unde cumpărătorul vede și prețul total al comenzii, inclusiv costul livrării bunurilor.

Plata mărfurilor

Vânzătorul acceptă plata pentru bunurile comandate în modalitățile enumerate la pagina https://www.probiotica.ro/transport-si-plata/ .

Cumpărătorul se obligă prin comandă să plătească vânzătorului prețul pentru bunurile comandate.

Livrarea de bunuri

Dacă termenul de livrare nu este specificat la produs, este valabil ca vânzătorul să livreze bunurile cumpărătorului în termen de cel mult 30 de zile.

Bunurile sunt considerate a fi preluate de cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta (cu excepția transportatorului) preia toate părțile bunurilor comandate sau dacă a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă se livrează separat, în momentul preluării ultimei părți din comandă; b) dacă comanda conține mărfuri constând din mai multe părți sau piese, în momentul preluării ultimei părți sau a ultimei piese, c) dacă vânzătorul livrează mărfurile în mod repetat în timpul unei perioade definite, în momentul preluării primei părți din comandă.

Politica de returnare

Vânzătorul este responsabil pentru defectele bunurilor în momentul livrării acestora. În ce privește articolele uzate, vânzătorul nu este responsabil pentru defectele cauzate de utilizarea sau uzura acestora. În cazul articolelor vândute la un preț mai mic, nu este răspunzător pentru defectul pentru care a fost convenit prețul mai mic. Dacă articolele nu sunt perisabile sau utilizate, vânzătorul este responsabil pentru defectele care apar după preluarea articolului în perioada de garanție (garanție).

Perioada de garanție pentru bunurile noi este de 24 de luni iar aceasta începe se curgă la primirea bunurilor de către cumpărător. Perioada de garanție pentru bunurile uzate este de 12 luni. Dacă perioada de utilizare este marcată pe articolul vândut, ambalajul sau în instrucțiunile acestuia, perioada de garanție nu expiră înainte de expirarea acestei perioade.

Dacă articolul achiziționat urmează să fie pus în funcțiune de către un alt antreprenor decât vânzătorul, perioada de garanție începe de la data punerii în funcțiune a articolului, în cazul în care cumpărătorul a dispus punerea în funcțiune nu mai târziu de trei săptămâni după preluarea articolului și în mod corespunzător și a furnizat în timp util cooperarea necesară.

Certificatul de garanție se eliberează la cererea cumpărătorului. Dovada achiziției (factura) este suficientă pentru a depune o reclamație.

În cazul în care defectul poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul ca acest defect să fie remediat gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul are obligația să remedieze defectul fără întârziere.

Cu toate acestea, cumpărătorul nu ar trebui să mai folosească obiectul reclamației la care a găsit un defect. În cazul defectelor care apar după cumpărare, acestea trebuie semnalate vânzătorului fără întârziere nejustificată de la descoperirea defectului, cel târziu până la expirarea perioadei de garanție. După expirarea perioadei de garanție, dreptul de a depune o reclamație expiră.

Cu toate acestea, uzura caracteristică materialului sau utilizării nu este considerată un defect. Nu se consideră un defect dacă rezultă din natura articolului vândut că, durata de viață a acestuia este mai scurtă decât perioada de garanție și dacă, în utilizarea normală a unui astfel de articol, acesta este complet uzat înainte de expirarea perioadei de garanție.

Cumpărătorul poate solicita în loc de remediere, schimbarea produsului sau dacă defectul se referă doar la o piesă a produsului, doar înlocuirea piesei dacă prin aceasta nu apar la vânzător costuri disproporționate în ceea ce privește prețul produselor sau gravitatea defectului. Vânzătorul poate înlocui întotdeauna produsul în locul remedierii defectului, dacă prin aceasta nu provoacă dificultăți serioase cumpărătorului. În cazul unui defect care nu se poate îndepărta și care împiedică utilizarea normală a produsului cumpărătorul are dreptul la schimbarea produsului sau are dreptul să se retragă din  contract. Aceste drepturi aparțin cumpărătorului și în cazul unui defect care se poate îndepărta, dar cu toate acestea cumpărătorul nu poate utiliza produsul pentru reapariția defectului după remediere sau din cauza unui număr mai mare de defecte nu poate utiliza produsul în mod corespunzător. În cazul altor defecte care nu pot fi îndepărtate, cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului produsului.

Drepturile de răspundere pentru defecte se aplică la vânzător, la adresa depozitului (iSklad, Dialnicna cesta 5, Sala D, gate 35, 90301 Senec, Slovacia). Cu toate acestea, dacă în certificatul de garanție este specificat un service autorizat de producător, care este mai aproape de locul vânzătorului sau de locul pentru cumpărător, cumpărătorul își va exercita dreptul de îndepărtare a defectului la acest service autorizat. Service-ul autorizat este obligat să efectueze reparația în termen de cel mult 30 de zile.

Dacă articolul este înlocuit cu altul, perioada de garanție începe să decurgă din nou de la primirea noului articol. Același lucru se aplică în cazul în care este înlocuită numai o piesă la care se aplică garanția.

Soluționarea reclamației înseamnă încetarea procedurii de reclamație prin predarea produsului reparat, înlocuirea produsului, returnarea prețului de achiziție a produsului, plata unei reduceri rezonabile la prețul produsului, cererea scrisă de preluare a performanței sau respingerea justificată a reclamației.

Atunci când primește o reclamație, vânzătorul va stabili metoda de soluționare a acesteia imediat sau în cazuri complexe în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii reclamației, în cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a produsului sau serviciului , nu mai târziu de 30 de zile de la data plângerii. După stabilirea metodei de soluționare a reclamației, reclamația va fi soluționată imediat, în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată ulterior; cu toate acestea, soluționarea acesteia nu poate dura mai mult de 30 de zile de la data plângerii. După expirarea perioadei de soluționare a reclamației, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract sau are dreptul de a schimba produsul cu un produs nou.

În cazul în care cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la produs în primele 12 luni de la achiziție, vânzătorul se poate ocupa de reclamație prin respingere numai pe baza unei evaluări profesionale; indiferent de rezultatul evaluării profesionale, vânzătorul nu va solicita cumpărătorului să ramburseze costurile evaluării profesionale sau alte costuri legate de evaluarea profesională. Vânzătorul este obligat să furnizeze cumpărătorului o copie a evaluării expertizei care să justifice respingerea reclamației în cel mult 14 zile de la data tratării reclamației. În cazul în care cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la produs după 12 luni de la cumpărare și vânzătorul a respins-o, vânzătorul trebuie să precizeze în documentul de soluționare a reclamației (procesul verbal) unde poate trimite cumpărătorul produsul pentru evaluare profesională. În cazul în care produsul este trimis spre evaluare de către o persoană desemnată, costurile evaluării de către experți, precum și toate celelalte costuri aferente efectuate în mod oportun, vor fi suportate de vânzător, indiferent de rezultatul evaluării de către expert. În cazul în care cumpărătorul dovedește responsabilitatea vânzătorului pentru defect prin evaluare profesională, el poate depune din nou o reclamație; perioada de garanție nu se aplică la timpul în care produsul este supus evaluării profesionale. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului în termen de 14 zile de la data aplicării repetate a reclamației, toate costurile suportate pentru evaluarea profesională, precum și toate costurile aferente, suportate în acest scop. Cererile trimise în mod repetat nu pot fi respinse.

Vânzătorul este obligat să emită o confirmare cumpărătorului atunci când primește o plângere de la acesta. În cazul în care reclamația este depusă prin e-mail, vânzătorul este obligat să trimită imediat confirmarea reclamației către cumpărător; dacă nu este posibilă trimiterea confirmării imediat, aceasta trebuie trimisă fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu soluționarea plângerii; Confirmarea reclamației nu trebuie să fie trimisă în cazul, în care cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi reclamația în alt mod.

Returul mărfurilor - retragerea din contract fără motiv

Cumpărătorul este îndreptățit să se retragă din contract fără să ofere un motiv în termen de 14 zile de la data primirii bunurilor. Numai consumatorul poate exercita acest drept.

Bunurile sunt considerate a fi preluate de cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta (cu excepția transportatorului) preia toate părțile bunurilor comandate sau dacă a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă se livrează separat, în momentul preluării ultimei părți din comandă; b) dacă comanda conține mărfuri constând din mai multe părți sau piese, în momentul preluării ultimei părți sau a ultimei piese, c) dacă vânzătorul livrează mărfurile în mod repetat în timpul unei perioade definite, în momentul preluării primei părți din comandă.

Consumatorul are dreptul să se retragă dintr-un contract, al cărui obiect este livrarea de bunuri și înainte de începerea perioadei de retragere.

Cumpărătorul nu se poate retrage dintr-un contract, al cărui subiect este:

  • vânzarea de bunuri realizate conform cerințelor specifice ale consumatorului, bunuri la comandă sau bunuri destinate special unui singur consumator,

  • vânzării de bunuri care pot fi supuse unei deteriorări rapide,

  • vânzarea de mărfuri ambalate în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă și a căror ambalaj de protecție a fost deteriorat după livrare,

  • vânzarea de bunuri care, datorită naturii lor, pot fi, după livrare, amestecate inseparabil cu alte bunuri.

Cumpărătorul își poate exercita dreptul de a se retrage din contract în scris sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail) sau prin trimiterea formularului completat, pe care l-a primit împreună cu confirmarea comenzii.

Dreptul de retragere din contract poate fi exercitat prin trimiterea unei notificări de retragere din contract în ultima zi a perioadei de 14 zile.

La livrarea avizului de retragere, vânzătorul va returna cumpărătorului în termen de cel mult 14 zile toate plățile primite de la acesta în temeiul sau în legătură cu contractul, inclusiv transportul, livrarea și alte costuri și taxe. Vânzătorul va rambursa costurile bunurilor în același mod în care a fost efectuată de cumpărător. Cumpărătorul poate conveni cu vânzătorul asupra unei alte metode de rambursare.

Cu toate acestea, vânzătorul nu este obligat să plătească cumpărătorului costurile suplimentare dacă acesta a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de acesta. Costurile suplimentare sunt diferența dintre costurile de livrare alese de cumpărător și costurile celei mai ieftine metode standard de livrare oferite de vânzător.

La retragerea din contract, vânzătorul nu este obligat să restituie plata cumpărătorului înainte ca bunurile să i se livreze sau până când cumpărătorul dovedește returnarea bunurilor către vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul sugerează că va ridica bunurile de la cumpărător personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta.

Cumpărătorul este obligat să trimită bunurile înapoi sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să preia bunurile în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din contract. Acest termen este considerat respectat dacă mărfurile au fost predate pentru transport nu mai târziu de ultima zi a termenului.

La retragerea din contract, cumpărătorul suportă numai costul returnării mărfii vânzătorului sau persoanei autorizate de vânzător să preia marfa și, de asemenea, costul returnării bunurilor, care, din cauza naturii sale, nu poate fi returnat prin poștă.

Cumpărătorul este responsabil pentru reducerea valorii mărfurilor, care a apărut ca urmare a unei manipulări neadecvate cu mărfurile, care depășește sfera de tratament necesară pentru a determina proprietățile și funcționalitatea mărfurilor.

După livrarea bunurilor, cumpărătorul are posibilitatea de a testa funcționalitatea acestora, dar nu poate folosi bunurile dacă vrea să se retragă din contract. Pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor, consumatorul ar trebui să manipuleze și să inspecteze bunurile numai în modul în care acest lucru ar fi posibil și într-un magazin de „piatră” fizic. Cumpărătorul este obligat să inspecteze și să manipuleze cu bunurile cu grija cuvenită în perioada de retragere.

Soluționarea alternativa a litigiului

Cumpărătorul - consumator - are dreptul să contacteze vânzătorul cu o cerere de despăgubire (prin e-mail) dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a soluționat reclamația sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile. În cazul în care vânzătorul răspunde la această solicitare în mod negativ sau nu răspunde în termen de 30 de zile de la primirea plângerii, consumatorul are dreptul de a depune o cerere de inițiere a unei soluții alternative de litigii la o entitate de soluționare alternativă a litigiilor (entitate SAL) conform Legii 391 / 2015 coll. În conformitate cu §3 din Legea 391/2015 col. Lista entităților SAL poate fi găsită pe site-ul web al Ministerului Economiei din Republica Slovacă www.mhsr.sk. Consumatorul poate depune o plângere în modul specificat în conformitate cu §12 din Legea 391/2015 Coll

Consumatorul poate depune o plângere și prin Platforma de soluționare alternativă a litigiilor SAL, disponibilă online pe
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm .

O soluționare alternativă a litigiilor poate fi depusă numai de un consumator - o persoană fizică care nu participă la desfășurarea activității sale, a ocupării forței de muncă sau a ocupației sale atunci când încheie și îndeplinește un contract de consum. O soluționare alternativă a litigiilor se referă numai la un litigiu între un consumator și un vânzător care rezultă dintr-un contract de consum sau asociat cu un contract de consum. Modalitatea de soluționare alternativă a litigiilor se aplică numai contractelor încheiate la distanță. Soluționare alternativă a litigiilor nu se referă la litigiile în care valoarea litigiului nu depășește suma de 20 EUR. Entitatea SAL poate solicita consumatorului să perceapă o taxă pentru inițierea unei soluții alternative de soluționare a litigiilor până la maxim 5 EUR cu TVA

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version