Categorie
 
 
 
 
 

Condiții de reclamații

Vânzătorul este responsabil pentru defectele bunurilor în momentul livrării acestora. În ce privește articolele uzate, vânzătorul nu este responsabil pentru defectele cauzate de utilizarea sau uzura acestora. În cazul articolelor vândute la un preț mai mic, nu este răspunzător pentru defectul pentru care a fost convenit prețul mai mic. Dacă articolele nu sunt perisabile sau utilizate, vânzătorul este responsabil pentru defectele care apar după preluarea articolului în perioada de garanție (garanție).

Perioada de garanție pentru bunurile noi este de 24 de luni iar aceasta începe se curgă la primirea bunurilor de către cumpărător. Perioada de garanție pentru bunurile uzate este de 12 luni. Dacă perioada de utilizare este marcată pe articolul vândut, ambalajul sau în instrucțiunile acestuia, perioada de garanție nu expiră înainte de expirarea acestei perioade.

Dacă articolul achiziționat urmează să fie pus în funcțiune de către un alt antreprenor decât vânzătorul, perioada de garanție începe de la data punerii în funcțiune a articolului, în cazul în care cumpărătorul a dispus punerea în funcțiune nu mai târziu de trei săptămâni după preluarea articolului și în mod corespunzător și a furnizat în timp util cooperarea necesară.

Certificatul de garanție se eliberează la cererea cumpărătorului. Dovada achiziției (factura) este suficientă pentru a depune o reclamație.

În cazul în care defectul poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul ca acest defect să fie remediat gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul are obligația să remedieze defectul fără întârziere.

Cu toate acestea, cumpărătorul nu ar trebui să mai folosească obiectul reclamației la care a găsit un defect. În cazul defectelor care apar după cumpărare, acestea trebuie semnalate vânzătorului fără întârziere nejustificată de la descoperirea defectului, cel târziu până la expirarea perioadei de garanție. După expirarea perioadei de garanție, dreptul de a depune o reclamație expiră.

Cu toate acestea, uzura caracteristică materialului sau utilizării nu este considerată un defect. Nu se consideră un defect dacă rezultă din natura articolului vândut că, durata de viață a acestuia este mai scurtă decât perioada de garanție și dacă, în utilizarea normală a unui astfel de articol, acesta este complet uzat înainte de expirarea perioadei de garanție.

Cumpărătorul poate solicita în loc de remediere, schimbarea produsului sau dacă defectul se referă doar la o piesă a produsului, doar înlocuirea piesei dacă prin aceasta nu apar la vânzător costuri disproporționate în ceea ce privește prețul produselor sau gravitatea defectului. Vânzătorul poate înlocui întotdeauna produsul în locul remedierii defectului, dacă prin aceasta nu provoacă dificultăți serioase cumpărătorului. În cazul unui defect care nu se poate îndepărta și care împiedică utilizarea normală a produsului cumpărătorul are dreptul la schimbarea produsului sau are dreptul să se retragă din contract. Aceste drepturi aparțin cumpărătorului și în cazul unui defect care se poate îndepărta, dar cu toate acestea cumpărătorul nu poate utiliza produsul pentru reapariția defectului după remediere sau din cauza unui număr mai mare de defecte nu poate utiliza produsul în mod corespunzător. În cazul altor defecte care nu pot fi îndepărtate, cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului produsului.

Drepturile de răspundere pentru defecte se aplică la vânzător, la adresa depozitului (iSklad, Dialnicna cesta 5, Sala D, gate 35, 90301 Senec, Slovacia). Cu toate acestea, dacă în certificatul de garanție este specificat un service autorizat de producător, care este mai aproape de locul vânzătorului sau de locul pentru cumpărător, cumpărătorul își va exercita dreptul de îndepărtare a defectului la acest service autorizat. Service-ul autorizat este obligat să efectueze reparația în termen de cel mult 30 de zile.

Dacă articolul este înlocuit cu altul, perioada de garanție începe să decurgă din nou de la primirea noului articol. Același lucru se aplică în cazul în care este înlocuită numai o piesă la care se aplică garanția.

Soluționarea reclamației înseamnă încetarea procedurii de reclamație prin predarea produsului reparat, înlocuirea produsului, returnarea prețului de achiziție a produsului, plata unei reduceri rezonabile la prețul produsului, cererea scrisă de preluare a performanței sau respingerea justificată a reclamației.

Atunci când primește o reclamație, vânzătorul va stabili metoda de soluționare a acesteia imediat sau în cazuri complexe în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii reclamației, în cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a produsului sau serviciului , nu mai târziu de 30 de zile de la data plângerii. După stabilirea metodei de soluționare a reclamației, reclamația va fi soluționată imediat, în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată ulterior; cu toate acestea, soluționarea acesteia nu poate dura mai mult de 30 de zile de la data plângerii. După expirarea perioadei de soluționare a reclamației, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract sau are dreptul de a schimba produsul cu un produs nou.

În cazul în care cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la produs în primele 12 luni de la achiziție, vânzătorul se poate ocupa de reclamație prin respingere numai pe baza unei evaluări profesionale; indiferent de rezultatul evaluării profesionale, vânzătorul nu va solicita cumpărătorului să ramburseze costurile evaluării profesionale sau alte costuri legate de evaluarea profesională. Vânzătorul este obligat să furnizeze cumpărătorului o copie a evaluării expertizei care să justifice respingerea reclamației în cel mult 14 zile de la data tratării reclamației. În cazul în care cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la produs după 12 luni de la cumpărare și vânzătorul a respins-o, vânzătorul trebuie să precizeze în documentul de soluționare a reclamației (procesul verbal) unde poate trimite cumpărătorul produsul pentru evaluare profesională. În cazul în care produsul este trimis spre evaluare de către o persoană desemnată, costurile evaluării de către experți, precum și toate celelalte costuri aferente efectuate în mod oportun, vor fi suportate de vânzător, indiferent de rezultatul evaluării de către expert. În cazul în care cumpărătorul dovedește responsabilitatea vânzătorului pentru defect prin evaluare profesională, el poate depune din nou o reclamație; perioada de garanție nu se aplică la timpul în care produsul este supus evaluării profesionale. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului în termen de 14 zile de la data aplicării repetate a reclamației, toate costurile suportate pentru evaluarea profesională, precum și toate costurile aferente, suportate în acest scop. Cererile trimise în mod repetat nu pot fi respinse.

Vânzătorul este obligat să emită o confirmare cumpărătorului atunci când primește o plângere de la acesta. În cazul în care reclamația este depusă prin e-mail, vânzătorul este obligat să trimită imediat confirmarea reclamației către cumpărător; dacă nu este posibilă trimiterea confirmării imediat, aceasta trebuie trimisă fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu soluționarea plângerii; Confirmarea reclamației nu trebuie să fie trimisă în cazul, în care cumpărătorul are posibilitatea de a dovedi reclamația în alt mod.

Adresa poștală pentru returnarea mărfurilor și reclamațiile:
Expandeco - Probiotica.ro
Str. Michelangelo, Nr. 25
Oradea, Jud. Bihor
Cod postal 410431

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version