Categorie
 
 
 
 
 

Returul mărfurilor - retragerea din contract fără motiv

  1. Cumpărătorul este îndreptățit să se retragă din contract fără să ofere un motiv în termen de 14 zile de la data primirii bunurilor. Numai consumatorul poate exercita acest drept.
  2. Bunurile sunt considerate a fi preluate de cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta (cu excepția transportatorului) preia toate părțile bunurilor comandate sau dacă a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă se livrează separat, în momentul preluării ultimei părți din comandă; b) dacă comanda conține mărfuri constând din mai multe părți sau piese, în momentul preluării ultimei părți sau a ultimei piese, c) dacă vânzătorul livrează mărfurile în mod repetat în timpul unei perioade definite, în momentul preluării primei părți din comandă.
  3. Consumatorul are dreptul să se retragă dintr-un contract, al cărui obiect este livrarea de bunuri și înainte de începerea perioadei de retragere.
  4. Cumpărătorul nu se poate retrage dintr-un contract, al cărui subiect este:
    • vânzarea de bunuri realizate conform cerințelor specifice ale consumatorului, bunuri la comandă sau bunuri destinate special unui singur consumator,
    • vânzării de bunuri care pot fi supuse unei deteriorări rapide,
    • vânzarea de mărfuri ambalate în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă și a căror ambalaj de protecție a fost deteriorat după livrare,
    • vânzarea de bunuri care, datorită naturii lor, pot fi, după livrare, amestecate inseparabil cu alte bunuri.
  5. Cumpărătorul își poate exercita dreptul de a se retrage din contract în scris sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail) sau prin trimiterea formularului completat, pe care l-a primit împreună cu confirmarea comenzii.
  6. Dreptul de retragere din contract poate fi exercitat prin trimiterea unei notificări de retragere din contract în ultima zi a perioadei de 14 zile.
  7. La livrarea avizului de retragere, vânzătorul va returna cumpărătorului în termen de cel mult 14 zile toate plățile primite de la acesta în temeiul sau în legătură cu contractul, inclusiv transportul, livrarea și alte costuri și taxe. Vânzătorul va rambursa costurile bunurilor în același mod în care a fost efectuată de cumpărător. Cumpărătorul poate conveni cu vânzătorul asupra unei alte metode de rambursare.
  8. Cu toate acestea, vânzătorul nu este obligat să plătească cumpărătorului costurile suplimentare dacă acesta a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de acesta. Costurile suplimentare sunt diferența dintre costurile de livrare alese de cumpărător și costurile celei mai ieftine metode standard de livrare oferite de vânzător.
  9. La retragerea din contract, vânzătorul nu este obligat să restituie plata cumpărătorului înainte ca bunurile să i se livreze sau până când cumpărătorul dovedește returnarea bunurilor către vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul sugerează că va ridica bunurile de la cumpărător personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta.
  10. Cumpărătorul este obligat să trimită bunurile înapoi sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să preia bunurile în termen de cel mult 14 zile de la data retragerii din contract. Acest termen este considerat respectat dacă mărfurile au fost predate pentru transport nu mai târziu de ultima zi a termenului.
  11. La retragerea din contract, cumpărătorul suportă numai costul returnării mărfii vânzătorului sau persoanei autorizate de vânzător să preia marfa și, de asemenea, costul returnării bunurilor, care, din cauza naturii sale, nu poate fi returnat prin poștă.
  12. Cumpărătorul este responsabil pentru reducerea valorii mărfurilor, care a apărut ca urmare a unei manipulări neadecvate cu mărfurile, care depășește sfera de tratament necesară pentru a determina proprietățile și funcționalitatea mărfurilor.
  13. După livrarea bunurilor, cumpărătorul are posibilitatea de a testa funcționalitatea acestora, dar nu poate folosi bunurile dacă vrea să se retragă din contract. Pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor, consumatorul ar trebui să manipuleze și să inspecteze bunurile numai în modul în care acest lucru ar fi posibil și într-un magazin de „piatră” fizic. Cumpărătorul este obligat să inspecteze și să manipuleze cu bunurile cu grija cuvenită în perioada de retragere.

Adresa poștală pentru returnarea mărfurilor și reclamațiile:
Expandeco - Probiotica.ro
Str. Michelangelo, Nr. 25
Oradea, Jud. Bihor
Cod postal 410431

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version